راهنمای انتخاب سایز

برای خرید انگشتر نیاز به انتخاب سایز هست. اگر سایز انگشتتون رو نمی‌دونید، می‌تونید از یکی از روش‌هایی که توضیح داده شده استفاده کنید.

⭕️ تقاضا می‌کنم در انتخاب سایز دقت کنید تا از صرف هزینه، زمان و انرژی اضافه جلوگیری بشه.

✅ برای انگشترهایی که رکابشون بازه یا اصطلاحاً فری‌سایز هستن، فقط سایز 6 و 8 وجود داره، سایز 6 برای 7 هم مناسبه و سایز 8 برای سایز 9 هم مناسبه، فقط کافیه با کمی فشار رکابشون رو بازتر کنید تا برای استفاده مناسب بشن.

 

✅ روش اول: (روش پیشنهادی)

اگر انگشتری در دسترس دارید که مناسب دستتون هست و باهاش راحت هستین، این روش مطمئن‌ترین راه برای شماست.

انگشتر رو مطابق تصویر روی سمتی از خط‌کش بذارید که میلیمتر داره (سمتی که خط‌های بیشتری داره) بصورتی که خطوط و اعداد دقیقا وسط حلقه قرار بگیره، در این حالت، فقط فضای خالی وسط رکاب رو اندازه‌گیری کنید (ضخامت فلز رکاب رو درنظر نگیرید)

اگر قطر داخلی رکاب انگشترتون 16 میلیمتر باشه میشه سایز (6) ، اگر 17 میلیمتر باشه میشه (7) ، اگر 18 میلیمتر باشه میشه (8) و اگر 19 میلیمتر باشه میشه (9)

⚠️ مثلاً انگشتر داخل تصویر دقیقاً 17 میلیمتر هستش که میشه انگشتر سایز 7

 

روش دوم: (نیاز به دقت زیاد)

اگر انگشتر مناسب در دسترس‌تون نبود، از این روش استفاده کنید. ولی با حوصله و دقت انجام بدید که اشتباه پیش نیاد. سعی کنید این روش رو در نیمه روز و دمای معتدل انجام بدید که انگشتتون در حالت طبیعی باشه، نه پُف کرده باشه و نه خیلی منقبض شده باشه.

1️⃣ مرحله اول: یه کاغذ با ضخامت متوسط انتخاب کنید، (نه خیلی نازک و شل باشه نه خیلی ضخیم و سفت) یه نوار به پهنای یک (1) سانت از کاغذ ببرید.

 

2️⃣ مرحله دوم: نوار کاغذی رو دور انگشتتون بچرخونید، به شکلی که نه خیلی کیپ باشه نه خیلی آزاد. چون انگشتر قراره از روی مفصل انگشت رد بشه، سعی کنید این قسمت رو اندازه‌گیری کنید تا موقع استفاده به مشکل برنخورید.

 

3️⃣ مرحله سوم: از یک خودکار یا مداد برای علامت زدنِ قسمت روی هم افتاده نوار کاغذی استفاده کنید. توجه کنید که موقع علامت‌زدن کاغذ روی انگشتتون کیپ یا آزاد قرار نگیره.

 

4️⃣ مرحله چهارم: نوار کاغذی علامت زده شده رو با خط‌کش به دقت اندازه‌گیری کنید. عدد بدست اومده رو با جدول زیر مقایسه کنید و نزدیک‌ترین عدد به اندازه دور انگشتتون رو انتخاب کنید.

 

❤️ در پایان اگر باز هم نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره داشتین می‌تونید از قسمت چت با پشتیبانی سایت کمک بگیرید.